Volvo S60, 1500 euro’ya yayaların dostu olacak


Uzun yıllardır güvenlik sistemleri üzerine kafa yoran ve Türkiye’de halen çok benimsenmese de “emniyet kemeri” gibi bir unsuru ilk kez seri üretim araçlara koyan Volvo, sürücüleri kurtardığını düşünüp bu kez de yayaları korumaya and içmiş görünüyor. Nitekim eylül ayında Türkiye’de de piyasaya çıkacak yeni S60, istenirse 1500 euro (+KDV de var) karşılığında “yaya dostu” sistemle donatılabilecek.
Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt’ın, özellikle İstanbul, Ankara ve İzmir için biçilmiş kaftan olarak tanımladığı “Yaya Algılama Sistemi”, şirketin topladığı kaza istatistiklerine bakılarak geliştirilmiş. Zira Avrupa’da kazaların yüzde 14’ü, ABD’de yüzde 11’i ve Volvo’nun yeni sahiplerinin anavatanı olan Çin’de de yüzde 26’sı yayaların karıştığı kazalarmış.

İş başa düşünce!..
Yaya Algılama Sistemi, radyatör ızgarası içine gizlenmiş radar algılayıcısı ve dikiz aynasındaki kamerayla çalışıyor. Sistem, şehir içinde giderken yola fırlayan veya sizi farkedemeyen dalgın bir yaya ile karşılaştığında sürücüyü “duyulabilir bir sesle” uyarıyor.
Yok, sürücü bunu pek “takmazsa”, bu kez ön camda ve sürücünün görebileceği noktaya görsel bir uyarı yansıtıyor. Yine tepki görmezse, bu kez “Sürücünün gözüne soktuk anlamadı, iş başa düştü!” misali frenleri devreye sokup, aracı tamamen durduruyor.
Sistem, 50 km/s’ye kadarki hızlarda S60’ı başarıyla durdurmayı başarırken, 50 km/s’nin üzerinde aracı “en azından” yavaşlatmayı, çarpma şiddetini azaltmayı amaçlıyor... Tabii, İstanbul’da ve TEM otoyolunda 120 km/s hızla giderken yola fırlayan bir yaya veya köpek olduğunda araç ne yapabilir, kestirmek zor!
Sistem, şehir içi trafikte “dur-kalk” da yapabilen “Uyarlanabilir Hız Sabitleyici” ile birlikte çalışıyor. Yani S60’ın hızını sabitleyip ayağınızı gazdan çektiğinizde, önüne bir araç çıkarsa hemen yavaşlıyor ya da tamamen durabiliyor. Sonra yeniden belirlenen hıza çıkıyor, merak etmeyin!
Yeni S60’ta bir de “City Safety” yani “Şehir Güvenliği” sistemi var. Bu da, 30 km/s ve biraz üzerindeki hızlarda öndeki araca çarpmayı engelliyor. Şayet dalgınlıkla öndekinin durduğunu farketmez ya da bir viraj içinde öndekilerin durduğunu göremezseniz, S60 görüyor ve gerekirse hemen frenliyor. Tabii bu, S60’ın arkasındaki, ABS’si bile bulunmayan aracın çarpmasına engel değil. Belki bunun için de tampon hava yastığı yaparlar!
Volvo’nun nihai hedefi, 2020 yılında ürettiği araçları kullananların ölümcül kaza yapmamaları. Ve tabii kaza yapmayan otomobiller üretmek ve kazasız bir trafik yaratılmasına yardımcı olmak...

50 bin euro’dan başlayacak
Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt, yeni S60’ı eylül ayından itibaren satışa sunmaya başlayacaklarını belirtirken, fiyatlarının 50 bin euro civarından başlayabileceğini söyledi. Fiyat konusunda görüşmelerin sürdüğünü ve henüz kesinleşmediğini anlatan Eckardt, ilk etapta 2.0 lt turbo (203 HP) benzinlinin yanı sıra 2.0 lt (163 HP) ve 2.4 lt (205 HP) dizel motor seçeneklerini sunacaklarını kaydetti.
Yılın son çeyreğine yakın bir zamanda getirdiklerinden, bu yıl 300 adet S60 satmayı planladıklarını hatırlatan Eckardt, 2011’de bu sayının 1000 adet olacağını söyledi. Eckardt, S80’de olduğu gibi S60’ın da ileride 1.6 lt dizel motorla donatılacağını hatırlattı.
Related Posts with Thumbnails